SERVIS VOZŮ I V ZÁRUČNÍ DOBĚ
Sevis vozů v záruční době?
Ano, proto je tu tzv. "Bloková vyjímka" platná od 1.6.2010
"Pokud zákazník nechal provést opravu nebo servis svého vozidla během záruční doby výrobce u samostatného nezávislého servisního pracovníka, může záruka zaniknout jedině v případě, že provedená práce byla vadná. Obecná povinnost nechávat provádět opravy a servis automobilu v záruční lhůtě pouze ve schválené síti by zbavovala zákazníky práva nechat opravy nebo servis provést samostatným nezávislým servisním pracovníkem, a to by zejména v případě "rozšířených záruk" takovým nezávislým servisním pracovníkům bránilo efektivně konkurovat schválené síti."
"Bloková výjimka" v podstatě znamená možnost koupit si nové auto kdekoli v EU, servisovat ho v levnějším neautorizovaném servisu a případě poruchy dílu na který se vztahuje záruka výrobce (např. akumulátor) nechat si tento vyměnit u jakéhokoli autorizovaného prodejce příslušné značky, jelikož nákup nového vozu a jeho servis jsou zcela odlišné věci. Neplatí, že tam kde jste nový vůz zakoupili tam ho musíte i servisovat.
Jak už bylo uvedeno výše. "Bloková výjimka" předepisuje, že v rámci rovného konkurenčního prostředí mohou servis během záruční doby vozu provádět i nezávislý servisní pracovníci a servisy. Má to ovšem jednu podmínku: "Váš" autoservis je schopen takovouto servisní prohlídku na voze v záruce kvalitně provést. To znamená, že na to má patřičné vybavení (žádná servisní prohlídka se neobejde např. bez vyčtení závad z řídící jednotky vozu) a že má patřičný servisní plán určující předepsané úkony.